Uit op Huisbesoek…

Vandag maak ek een van Maandag se voornemens waar. Ek gaan uit op Huisbesoek. Dié wat nie my walglike sondes so in die publieke oog gevolg het nie, huisbesoek is my motorfiets se naam. Ek is nie sommer net op enige ou Duitse motorfiets nie. Nee, myne kom uit die land van styl- die land wat ook Ferrari en Lamborghini opgelewer het, om van Bugatti nie eers te praat nie… (ons sê egter niks van Fiat vir die doel van hierdie oefening nie, né!) Ek ry ‘n Italiaanse motorfiets! Nee, ongelukkig nie die Ducati 998 nie… het jy al gehoor wat kos daardie brand se dienste? Amper in Ferrari klas! Gelukkig (vir die langpad, sou glad nie omgee in die dorp nie) ook nie Verspa of Lambretta nie. Wat bly oor? Aprilia, natuurlik!

Ons het grootgeword met die groot 5- BMW, en die vier Japanese nefies, en die ou grappie: Kawasaki! Yamaha? Suzuki Honda! Toe ek so vyf jaar gelede weer die ontbranding van die ou verleiding in my lewe ervaar, het ek ernstig gesoek na ‘n BMW F 650 GS. Maar die tweedehandses was ook ver buite bereik van die plattelandse dominee se sak. Ek hoor ook daardie rumours van ryk dominees, maar dis seker net in die oostelike voorstede van Pretoria- Oos van Hans Strijdomweg…

Ek stap eendag by ‘n tweedehandse motorfiets plek in, en daar staan twee BMW’s en ‘n ding wat ek glad nie ken nie- ‘n Aprilia. Ek vra vir die Portugees daar in Zambesiweg wat se ding is hierdie, wat na die mitiese Vlieënde Perd vernoem is. En hy sê vir my van die Italianers. Wat in elk geval die twee BMW’s ook gebou het, en hulle het dieselfde Rotax 654 enjin in. Die Aprilia het nie die blou en wit propellertjie op nie, en is heelwat goedkoper… (vir dieselfde ding!) En haar figuur is baie meer aanloklik as die Duitse niggies s’n. Ek koop gewoonlik nie voertuie impulsief nie. Daar was daardie glipsie oor die Vito, maar ons praat nie daaroor nie… Ek is terug huis toe om my navorsing te gaan doen. En waaragtag- die Internet bevestig dit. Destyds (nog steeds?) is al die BMW 650’s in Aprilia se fabriek in Italië onder lisensie vir BMW gebou. En hulle het inderdaad dieselfde enjin, sommige BMW’s het net ‘n Twin Spark, waar myne net die enkele vonkprop het. Die Rotax 654 enjin uit Oostenryk, wat jy ook in Bombardier se Quads sal aantref, het verskeie pryse ontvang as die beste enkelsilinder enjin in die wêreld. Wel, Rotax moet iets regkry wat betroubaarheid aanbetref, as die meeste microlights met hulle vlieg ook… ‘n Ou wat onder ‘n stukkie seil in die hemel rondhang, wil seker nie gereeld worry of daardie waaier agter hom nog werk nie…

Ek het in die eerste Junkmail wat ek gekoop het, my motorfiets raakgeloop, meer as ‘n week in publikasie in. Ek was stom verbaas toe ek die vorige eienaar bel, en hy sê niemand het nog na die fiets kom kyk nie. Ek en Ouboet spring in die Bakkie, en ry dadelik deur Pretoria toe. Ons kom by die man se meenthuiskompleks, en toe hy die motorhuis se deur oopmaak, toe sê Ouboet dadelik: Koop hom, PA! En ek dag toe ook dis wyse raad. Want my fiets was spotless. Vyf jaar oud, presies 10 000 km op die klok… Gou bank toe gegaan, en my huislening gaan beroof. En die volgende dag met ‘n banktjek en vroulief teruggery al die pad Pretoria toe, om haar te gaan haal om saam te kom, en ‘n intieme deel van my lewe te word…

Haar naam is Huisbesoek, want, as iemand bel om my te soek, kan my vrou mos eerlikwaar sê: Dominee is uit op Huisbesoek… En ons almal weet tog dit is wat van Dominees verwag word, om gereeld uit op Huisbesoek te wees! Nou ja, netnou is ek uit op Huisbesoek. My dogter moes ‘n portefeulje bymekaar stel vir keuring daar by my ou Aartsvyande, die P.U. vir Chips, Hamburgers en Owerspel… En sy vertrou nie die Koeriers nie, want as hulle dit laat wegraak, is ‘n groot kans in haar toekoms daarmee heen. So vandag is ou Huisbesoek ‘n Delivery Bike. Maar sy gee glad nie om nie. En ek ook nie. Ek het dit nogal nodig na die hele week se werk met dooie karkasse… Sussie moet gou ‘n koevert gaan koop om alles in te sit, en dan vat ons die langpad.

Vanaand slaap ek en Huisbesoek oor in Pretoria, die groot en bose stad, want sussie tree op in die Kleinteater, en Mammie en broers kom deur met die bakkie… ‘n Moerse klomp tolgeld… Die ding wat my die kwaadste maak, is tolhekke en motorfietse. As ek op Huisbesoek deur die tolhek gaan, weeg ons saam seker so 280 kg. My tolgeld is dieselfde as wanneer ek met my 1.6 ton bakkie, vol gelaai met my karavaan agter aan (1.5 ton gelaai?) deur die tolhek gaan. Om elke keer my beursie uit my leerbaadjie se sak te haal, is nag. Motoriste raak so ongeduldig. Eers moet jy veilig tot stilstand kom. Dan jou handskoene uittrek en so sit dat hulle nie val nie. Dan jou beursie uit die sak uit haal, jy kan dit nie in die ry doen soos motoriste nie. Die geld uittel. Die beursie weer bêre, die handskoene aantrek, en dan vertrek. Dit vat ‘n rukkie. So motoris, dis hoekom jy ‘n middelvinger kry as jy ongeduldig raak en toet. Ons betaal dieselfde as julle om op daardie pad te wees. En dis moerse onregverdig! SANRAL- julle is deur die k*K!

In elk geval, al daardie onderdrukte emosie sal nou nou uitkom op die motorfiets. Ons gaan pret hê! Ongelukkig is ou Huisbesoek maar aan die stadige kant, soos Thumpers mos maar is. Topspoed is 170 km/u en dan suip sy petrol soos ‘n ou Italiaanse hoer in ‘n hawekroeg. Ek sal maar rustig teen 140 km/u cruise… Eendag, hopelik, sal daar ‘n 1200 GS in my lewe wees. Maar vandag is ek gelukkig, ek het ‘n motorfiets, ek het ‘n tank vol petrol. En nou gaan ek rubber brand. Terwyl jy op kantoor moet sit. Sorry. Verry Sorry!

6 thoughts on “Uit op Huisbesoek…

Lewer kommentaar

