Harrebeespoortdam is ‘n lekker dam… ok die vissies wat heeldag byt…

Die hoëdrukstelsel oor die Atlantiese oseaan het ‘n koue front diep oor Suidelike Afrika ingestoot. Baie koue lug van die Suidpool af het ‘n wit, vlokkieagtige neerslag op die berge gedeponeer, van Worcester se berg af, deur Matroosberg, die Karoo, Bloemfontein en die Drakensberge. Daar was in Sutherland selfs ryp tussen man en vrou gewees, so koud is dit. Behalwe dat die weer die Castle Light na bewering die regte temperatuur maak, is daardie koue selfs in die Bosveld teenwoordig, hier waar ons gewoonlik net winter op ‘n Dinsdag en ‘n Woensdag in Julie het. Selfs hier, waar dit in menseheugenis nog nooit gesneeu het nie. is dit leeukoud.

Vanoggend sewe uur sou enige normale mens sy wekker met die kerkskoen doodgegooi het, omgedraai het en nog so uurtjie in die vere gebly het. Die Weerburo het dan juis gewaarsku: Weghol ysbere kan voorkom oor die hele land…

Maar hier by ons is daar ‘n gebrek aan normale mense. So lui die wekkertjie toe half sewe. My neus wat bo die duvet uitsteek, is yskoud. Maar daar is ‘n afspraak wat nagekom moet word. Sewe uur ontmoet ek: my haarkapper, Die gimnasiumeienaar en sy meisie (‘n bloubul en junior Springbok se ma…), die polisieman en sy vrou- superfikse fietsryers, die man wat die privaat toetsterrein in ons dorp besit en sy vrou, die bestuurder van Beares en sy vrou, en die dominee wat nie vandag preek nie (dis nou ekself…) voor die Wimpy. Dank Vader dis nie met trapfietse nie! O nee, dis tyd vir ‘n breakfast run. Hartebeespoortdam is ‘n lekker dam…

Die wekker gaan op die goddelose uur af, en ek sleep my moë karkas uit die bed uit. Denkende aan Lodie de Jager wat nie vir sneeu en ysbere en reën terugdeins om motorfiets te ry nie. As Naboom dit kan doen, dan kan ons ook… Respek, Lodie!

Ek trek so in die donker aan. My denim. My Poison Rally T-Hemp. My Protea span sweetpakbroek. My Argus Langmou T- hemp. My reënbroek. My Motorfietsbaadjie, met die “lining” ingezip. My “Colors”- onderbaadjie… Timberland stapkouse, ekstra dik. My Hitek Workboots, met die staalpunte. My Springbokserp styf om die nek. My handskoene en helmet in die hand, sluip ek in die duisternis in.  Ou Huisbesoek vat met die eerste druk van die knoppie- die Italianers kan darem maar goeie bikes bou!

Ek kry die groepie by die Wimpy. Hy is nog nie oop nie, die res van die dorp is goeie mense wat nog lekker in die kooi verkeer… Ons skiet deur- stop by Warmbad se Wimpy. Hulle is nog beter mense- daar is nie een van hulle wat uit die kooi gevang word op so oggend nie. Nie een Biker van Warmbad wil saamkom nie- sissies… Behalwe daar is darem goeie mense wat nou al werk in die Wimpy, wat vir ons lekker wegneemkoffie maak. En dit is al klaar nodig, my hande vries in die handskoene, en die bootse se staalpunte is ook naby 0 grade Kelvin…

Ons ry op die ou R101 deur Pretoria toe- die goeie mense van Hammanskraal is ook nog almal in die kooi. Ysbere word oral tussen die sinkhuisies gewaar…  Na ‘n ewigheid in die vrieskas draai ons by Lavenderweg op die pad wat teruggaan N4 tolpad toe, rigting Rustenburg. Ons tref ‘n tolhek, en ervaar weer die Bikers se wrewel- op my motorfiets betaal ek dieselfde as wanneer ek met my 1.6 ton Mazda Drifter en ‘n VOL karavaan daar sou deurgaan! Highway robbery! Wanneer gaan ons eendag saamstaan en al die tolhuisies afbrand?

Ses motorfietse van onse dorpie kom daar verby Ta’ Malie se winkel, onderdeur die Arc de Triomph, oor die damwal… ons stop in die draai. Want hier is iets interessant om te sien by die uitkykpunt. Die Ural groep met die “sidecars” staan daar, seker omtrent tien van hulle… Dapper mense wat ook ysbere trotseer. Maar nog voor ek die handskoene kan uitpluk en die swartbessie kan op kamera kry, ry hulle weer. Dit lyk ook op ‘n vreemde manier lekker, hierdie “reversed engineered” Stalin geboude,  by die Swede gesteelde, met hulle sykarretjies 1941 BMW motorfietse… (dis nou die Ural se hele geskiedenis in een sin…)

Ons ry aan, ons gaan brêkfis by die Wimpy in Hartebeespoortdam. Behalwe nou vir ooglopende produkplasing in hierdie sepie moet ek vermeld dat ons nie eers ‘n enkele koppie koffie gratis gekry het vir al hierdie advertensiegeleentheid nie!!! Die plek is aansienlik leër as normaalweg… iets met ysbere te doen…  Ons gaan sit buite in die baie flou sonnetjie. Dis baie, baie koud so naby die water, in die berg se skaduwee…  Hier hoor ons ‘n groot hartseer by ons buurmanne met die groot GS’e, een van hulle vriende het vanoggend agter in ‘n kar vasgery. Hy is deur die Jordaan… baie jammer aan sy familie, dit bly altyd ‘n groot skok in die bikergemeenskap!

Ontbyt kom,. WImpy se MEga Koffie bly nie lank warm buite nie… Maar die Dagwood maak op daarvoor, al het ek en ‘n ysbeer op ‘n stadium gestoei vir die stuk met die bacon en eier op. Ek het gewen- “survival of the fittest”!

Na ontbyt het ons veder gery. Om die dam, natuurlik. Daar by Pelindaba het een of ander klassieke Amerikaanse motorklub van voor af verby gekom. Daar was nou mooi karre in daardie stoet! Muscle cars, hotrods… natuurlik kon ek nie in die ry ‘n foto neem nie!

Verby Roos se oord, agter kosmos verby, nee, ons het nie daar gaan uithang saam met die 2000 ander ouens wat daar brekfis nie. Ons het deurgegaan na die Upperdeck toe. Daar was toe tog ‘n hele klomp bikers wat nie bang was vir ysbere nie. Daar was die mooiste motorfietse, almal mooi gepoleer en blink. Tot een gesuipte tappit begin het om sy agterwiel te spin op die grondpad, en almal se motorfietse met rooi West transvaalse stof te bedek. Dis vir my ‘n wonderwerk dat die broer nie vanaand in die ICU slaap nie…

By die Upperdeck het ek net ‘n Milo gedrink, ek belowe. Het ek al genoem dat die ysbere vandag lastig was? Daar was baie van hulle wat tussen die houtstalletjies rondgesluip het. Natuurlik kon ek nie ‘n Castle Draught vandag drink nie. Want hulle val reg deur op so ‘n koue dag. Jy koop hom nie. Jy huur hom net…  Weet jy wat se gesukkel is dit by die krip om jou besigheid te doen, so met die koue en die drie broeke en ander fisiologiese anatomiese verskynsels saam? Leeukoud. Jy wil nie bier drink en sewe keer krip toe gaan nie.

Na die Upperdeck het ons maar die pad Noorde toe aangepak, hopende om ‘n lekker middagslapie en ander Sondagmiddag ervarings tuis op die hals te gaan haal. Maar ek het tot nou geslaap, in Nadal en Jocovich se 3e stel… Nou is my keel nogal seer, en my kop ook, ek wonder hoekom?  Maar Lodie sou nie moan nie, so ek gaan ook nie!

Dit was nou ‘n baie lekker dag! Baie dankie vir my haarkapper en ander vriende wat my saamgeneem het…

Huisbesoek het hom mooi gedra vandag,…

Gesien by die stalletjies by Upperdeck…

Vandag se Motorfietse in ons groep:

Aprilia Pegaso 650

BMW K 75 R

Honda CBR (was dit ‘n 1000 of 600?)

Honda moerse groot toerfiets- wat is sy naampie Japie? Honda st 1300 Pan European tourer

Suzuki V Strom 650

Yamaha FZR 1000 Toerfiets…?

Die bikers in ons groep het hulle ook mooi gedra vandag oom Ouderling!

3 thoughts on “Harrebeespoortdam is ‘n lekker dam… ok die vissies wat heeldag byt…

  1. Hoe smile ek nou vir jou beskrywing van die krip besoek – en dan is mens se hande mos nog erg dom ook van die koue ….
    Upperdeck is ‘n wenner !
    ps … ek moet eendag onthou om my naam “reg” te maak – Marius

Lewer kommentaar

