Die Storie van my bierbeker…

Die een program wat ek en my seuns baie geniet, is “How it’s made” op Discovery.

So ‘n twee maande gelede sit ons en kyk. Die volgende oomblik wys hulle hoe hierdie maatskappy in Engeland glasbodem pewter bierbekers maak. Ek onthou hierdie tipe bekers uit my weermagdae. In die Geniekorps (dalk in baie ander eenhede ook?) het elke offisier so ‘n  beker in die Offisiersmenasie gehad. Die tradisie was dat wanneer ‘n offisier gesneuwel het, dan het die ander na sy militere begrafnis uit sy beker ‘n ronde gedrink. Daarna is die glasbodem stukkend geslaan, en onderstebo in die offisiersmenasie se dak opgehang om hom te onthou.  As dienspligkapelaan het ek nie so ‘n beker gehad en deel gewees van die tradisie nie.

Dit was baie interessant om te sien hoe hulle die bekers maak. En dit het my so lus gemaak om spesifiek hierdie bierbeker te besit. “The King’s Shilling” beker…

Die ontstaansgeskiedenis daarvan is baie interessant. Tot seker nie te baie lank gelede nie, het die Engelse koning maar gereeld manne gesoek om in sy weermagte en vloot te dien. Maar die manne wou nie altyd vrywillig dit doen nie. Veral nie in die Vloot nie, waar manne vir maande en selfs jare aanmekaar van die huis af kon weg wees.  Toe het die koning, of sy skylie maatjies hierdie plan ontwerp. Die manne sit mos maar graag en drink in die Pubs van Engeland. Hulle het toe die gemene manier ontwikkel om ‘n Shilling in ‘n man se bierbeker te gooi. Wanneer hy dan sy bier in ontvangs neem, en lekker drink, dan kom hy skielik op die Shilling af in sy bier. Sonder dat hy dit dan weet, het hy die koning se shilling aanvaar- hy het mos daarmee JA gesê vir diens aan die koning se vloot. Iemand was naby om dit raak te sien, en hom te betrap waar hy die koning se muntstuk aanvaar het.  So is duisende manne ge”press-gang” in die vloot in- heeltemal teen hulle sin.

Dis waar die glasbodem bierbekers onstaan het. Iemand wat ‘n biertjie drink, moes dadelik kon sien of daar meer as bier op pad na hom toe is. ‘n Baie belangrike veiligheidsmaatreël om jou teen die koning te beskerm!

Om hierdie tradisie te onthou, het die vervaardigers van hierdie beker  ‘n dubbel glasbodem ingesit, met ‘n regte Britse Shilling in die middel. My Shilling is een van Tannie Bets se pappie s’n, wat uit 1947 uit kom.

My sussie het uit Engeland vir ons kom kuier verlede week. Ons het gesien aflewering is gratis in die UK, en daarom mooi by haar gepleit om vir ons te bestel. Ons is nou ek en my goeie vriend Thomas. Ons het nou albei so ‘n beker, wat seker vir die res van ons lewens vir ons moutsappies op ‘n stylvolle manier gaan voorsien. Gelukkig is my kinders nou (hopelik!!!) verby die fase wat hulle die bodem met ‘n hamer stukkend wil slaan om die muntstuk van naderby te sien!

My beker hou ‘n bier verbasend koud. Dit het nie lood in nie, en is dus heeltemal veilig vir menslike gebruik…

Sover my storie in halftyd in die wedstryd tussen die Bokke en Engeland. Nigel Owens irriteer my baie, maar die Windhoek Light is lekker koud…

[En ja, ek het verseker my lewe aan die Koning weggeteken… 🙂 ]

11 thoughts on “Die Storie van my bierbeker…

  1. Ek besit self twee soortgelyke bekers. Een met ‘n glasbodem (sonder ‘n pennie) en die ander een met ‘n soliede pewter bodem. Die inskripsie van van pa se eenheid op die een beker is 3 jaar voor my geboorte…

Lewer kommentaar

