Die nuwe pad Vaalwater toe…

Een van my goeie vriende raas nou met my en vra waar het my blog heen verdwyn… so hier is bietjie weer ‘n update…

Ons het gisteraand van die see af teruggekom. En vanoggend was ek nog op verlof terwyl my jongkollega en baie ander vriende op kansels reg oor Suid Afrika en die wêreld heen verskyn het. Maar ek- ek het bietjie laat geslaap… en toe ek wakker word hier net voor kerktyd, toe is dit ‘n pragtige sonnige dag, met die mooiste blou lug. Die kleur van die blou lug het my herinner aan die pragtige blou kleur van my nuwe ou BMW motorfiets…

Vir twee jaar lank was die pad tussen Nylstroom en Vaalwater ‘n baie groot ergenis vir al die Bosveldinwoners na Ellisras se kant toe. Die pad is heeltemal oorgebou om die groot lading verkeer te dra wat materiaal na die nuwe Medupi kragstasie toe vervoer. Die 60 km het in ‘n nagmerrie van 2 ure ontaard, met ses padverleggings wat enige tyd ‘n 30 minute wag kon oplewer. Die afgelope twee jaar het ek net daar gesit en mor oor die ongerief en die ure van my lewe wat nutteloos verspeel word…

Maar na al die lang wag is die pad byna klaar. Die pad is ook oopgestel vir verkeer oor die Kersseisoen. Ek en ‘n vriend het daardie nuwe pad met ons motorfietse gaan aandurf.  Dis so bitterlik lekker om op ‘n splinternuwe pad sonder enige pothole te ry! Op die motorfiets kon ‘n mens ook weer die vars lug van die Bosveld inasem, en die natuur geniet. Vir die motorfietsryers,  dis regtig ‘n pad wat ek nou kan aanbeveel as ‘n baie lekker rit!

As jy uit Nylstroom uit wegtrek, is daar eers die bultjie uit die dorp uit, verby die Gholflandgoed, en dan die aftreeoord wat entoesiasties Luilekkerland genoem is. Oppas maar daar net voor jy uit die dorp uitry, wees maar versigtig by die groot boom net voor die riviertjie, die geliefde verkeersmense rus graag daar met  allerhande apparate… Die spoedgrens is amptelik 80 tot verby Weesgerus, die Polisieoord. Nog so twee kilometer en jy kom in ‘n heerlike opwaartse S-draai. Baie pret met die nuwe teer, maar wees maar ook versigtig, in hierdie S-draai is al baie mense deur die Jordaan, omdat taxis en lorries en ander bejaardes die draaie onderskat en oor die middel jaag. Deur die S draai is daar ‘n lekker lang geleidelike opdraande, let op vir die swart rooibokke op regterhand, en ook swart blesbokke, die goed gaan nogal groot pryse op die veilings haal deesdae.

Nog ‘n slap draaitjie na regs, dan  lekker lang geleidelike af en op. Nou nader jy een van die mooi valleie in die Waterberge. So teen 35 km uit die dorp uit is die Geluksfontein Bokmelkplaas op regterkant. Dis een van die plekke waar jy vir iets soos R10 ‘n hele bord vol proestukkies kaas kan kry- bekroonde Bokmelkkaas. Hulle kaaskoek is vir my baie lekker. En hulle was op ‘n stadium besig om damme vir forelle aan te lê vir “catch & release”- ek was lanklaas daar, weet nie hoe ver die planne gevorder het nie.

Nog so entjie aan dan is daar weerskante van die pad groot perskeboorde. Die berge hier is baie mooi, ek wens iemand wil daar ‘n plek oopmaak waar ons kan tent opslaan! Die nuwe padoppervlakte maak dit ‘n baie lekker rit hier deur. So op 45 km kry jy die Swaershoek berge op linkerkant, een van die plekke waar Eugene Marais legendariese werk gedoen het oor die bestudering van bobbejane se gedrag. My vriend het hier ‘n episode gesien wat ek gemis het om een of ander onverklaarbare rede. Iemand het ‘n baba bobbejaantjie vroeg vanoggend daar doodgery. Die trop bobbejane was baie verbouereerd, en het oor die pad gekrioel, om daardie baba van die pad af te kry.  Hulle gee regtig vir hulle kleintjies om, soms soveel beter as mense!  Maar ek het dit nie gesien nie, want ek is op ‘n BMW, en my vriend op ‘n Truimph, hy was ver agter…

Daar is ‘n baie gevaarlike draai na regs soos jy die berge nader. Baie mense het hom ook al onderskat en die lewe verlaat, wees versigtig. Die plek word Sandrivierspoort genoem, moenie dat dit die poorte na die hemel te gou vir jou laat oopgaan nie. Dan begin jy klim, ‘n lang opdraende, wat effens afdraande word. Dan is daar ‘n baie steil opdraande, wat genadiglik nou dubbelbaan weerskante toe is. In die verlede het ons lelik met ons karre en bakkies agter lorries vasgehaak hier, dis ‘n reuse verbetering. Bo-op die pad draai die pad weer na links, darem nie te skerp nie. Nou is dit nog so 7 km tot in Vaalwater. Die sinkplaat padstalletjie was toe vir die duur van die padbou, ek sien die bordjie sê hulle het 15 Desember weer oopgemaak. Daar is nogal baie padstalle langs die pad. So hou die pad reguit maar op en af aan tot in Vaalwater. Die oomblik as jy in die dorp inry word die pad weer baie sleg, soos hy eens was, vol lelike slaggate. MEt die baie reën die afgelope ruk is daar ook baie sand oor die pad. Daar is verskeie plekke om iets te eet in Vaalwater, maar ons keuse vanoggend was die Big 5 Restaurant op regterkant in die dorp se deurpad.

Ons het goeie diens daar gekry vanoggend. Ek het ‘n omelet met kaas, bacon en mushrooms gehad, wat saam met roosterbrood of chips bedien word, en ‘n glas vrugtesap vir R48. My vriend het die maalvleis op mieliepap met ‘n eier geëet, vir dieselfde prys.

Dit was nou ‘n heerlike oggend uit op die motorfiets! Jammer, my selfoon het pap geword, en ek het nie my ander kameratjie saamgery nie. Fotos sou nou so mooi wees, maar ek wou ook nie elke paar meter stop nie, net ry en geniet!

One thought on “Die nuwe pad Vaalwater toe…

Lewer kommentaar

